NASREDDİN HOCA FIKRALARI

2007-02-26 11:26:02

Yemesi kolay olsun Timur'un defterdarı hesapta bir yanlışlık yapar. Bunun üzerine Timur o defterdara kağıtları yedirir ve işten kovar. Yerine Nasreddin Hoca'yı alır. Nasreddin Hoca hesapları yufka üzerine yapmaya başlar. Timur, bunu görür ve sebebini sorar. Cevap aynen şöyle olur : - Yemesi kolay olsun diye !   Eşeği Çaldırmak Nasrettin hoca,eşeğini çaldırınca çırpınıp bağırmaya,çevresini aranmaya başlamış.Kendisini bu halde gören kadı sormuş ona: -Eşeği kime, nasıl çaldırdın? Nasrettin hoca,şöyle bir ters ters bakmış kadıya. Sonra da yanıtlamış onu : -Bu soruların cevabını bilseydim zaten aramazdım...     Baba Sözü Dinlemek Nasrettin Hoca'nın bir oğlu varmış...Ters mi ters ... Ne denirse tam tersini yapan bir çocuk. Bir gün Nasrettin Hoca ile oğlu Akşehir'e gitmişler. Oradan iki çuval tuz almışlar. Ve eşeğe yükleyip köylerine dönmek için yola koyulmuşlar. Köylerinin yakınındaki derenin yanına gelmişler, Nasrettin Hoca derenin en sığ yerinden karşıya geçmiş. Oğlu da o sırada eşeği sudan geçirmekteymiş.... Nasrettin Hoca bir de bakar ki, ne görsün, eşeğin sırtındaki çuvallardan biri suya değdi değecek... Ne yapsın? Oğlunun da huyunu bildiği için seslenir: - Sevgili oğlum...Çuvallardan biri suya değecek. Biraz daha asıl da iyice suya gömülsün... Çocuğun o gün uysallığı üzerindeymiş... Tutup,babasının dediğini yapmış. Sarkan çuvalı batırmış. İşte tam o anda, öteki çuvalda semerin üzerinden devrilmiş... Ve iki çuval birden suya düşmüş... Nasrettin Hoca can havliyle oğluna bağırmış: - Ulan ne halt ettin,salak oğlum?... İki çuval tuz suya karıştı! Oğlu yanıtlamış: - Kırk yılda bir baba sözü dinleyelim dedik,gene de yaranamadık..     Şükür Bir gün Nasrettin Hoca Timur'a ayva götürüyormuş.sepet dolu ayvalarla giderken bir köylüye rastlamış. Köylü demiş ki: - Hocam Timur ayva sevmez sen ona başka bir şey götür. Bu sefer Hoca ayva yerine incir götürmüş. Timur inciri yemeye başlamış . Bir tane yiyor bir tanede Hocanın kaf... Devamı